Övriga frågor
Funderar du på hur du bäst tar hand om din nya möbel? Eller undrar du hur du går tillväga för att köpa eller använda ett presentkort? Kanske har du frågor om Mio? Här har vi samlat några av våra vanligaste frågor.
Säker kundhantering
Din säkerhet är viktig för oss. Det ska vara tryggt och enkelt att handla på Mio! Genom BankID-verifiering kan vi säkerställa att det är du som gör en beställning, ändrar i en order eller byter kontaktuppgifter med mera.
Så här funkar det
- Kundservice får ditt personnummer.
- Inom kort får du en avisering om att verifiera dig mot Mio AB via ditt BankID.
- Du verifierar genom att skriva in din säkerhetskod.
- Vi får en bekräftelse på att allt är som det ska.
Detta går snabbt och smidigt och du kan känna dig trygg och säker!
Säkra länkar
Din säkerhet är viktig för oss. Det ska vara tryggt och enkelt att handla på Mio!
Vi kommunicerar ofta med våra kunder via sms – till exempel vid bokning av leverans eller när en order behöver uppdateras.
En länk med en www.mio.se-adress är säker att klicka på och det är viktigt för oss att du gör det.
Du kan känna dig säker med att klicka på de länkar vi har med i våra meddelanden. Syftet är bara att du till exempel ska bekräfta en tid eller informeras om en justering. Vi behöver veta att din leverans kan tas emot eller att den ändring som görs når dig.
Hur många dagar har jag på mig att hämta ut ett paket?
Du har 14 dagar på dig att hämta ut din beställda vara från det att du fått en avisering om att den finns att hämta. Vi skickar ett sms eller ringer dig. Endast i undantagsfall skickas aviseringen via vanlig post. Varan hämtas ut personligen mot uppvisande av legitimation och order- eller avinummer. Om varan inte hämtas inom angiven tid förbehåller sig Mio rätten att ta ut en avgift för hantering och eventuell retur.
Hur köper jag och använder ett presentkort på Mio?
Ett presentkort kan vara en välkommen present för den inredningsintresserade som kan använda det för inköp ur hela vårt sortiment! Du kan köpa presentkortet i din närmaste Mio-butik eller via GoGift. Presentkort från Mio gäller på hela sortimentet i alla Mio-butiker och på mio.se. Det är giltigt i 10 år från den dag det ställdes ut.
Hur sköter jag min produkt?
För att du ska få glädje av din produkt i många år är det viktigt att du sköter den. Våra skötselråd innehåller information om hur du allra bäst tar hand om olika produkter och material. Dessutom har vi guider på hur du tar hand om dina möbler på bästa sätt.
Var hittar jag monteringsanvisningar?
Här hittar du monteringsanvisningar till alla våra produkter samlade på ett ställe. Du når samma monteringsanvisningar under Dokument på respektive produktsida.
Var köper Mio sina produkter?
Våra inköp görs främst i Sverige, övriga Europa och Asien. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer för att säkerställa en god kvalitet inom respektive prisklass.
Hur ser Mios hållbarhetsarbete ut?
Inom Mio är vi medvetna om att vår verksamhet påverkar både samhälle och miljö såväl lokalt som globalt och genom ett ansvarfullt företagande eftersträvar vi att minimera den negativa påverkan. Vi har en öppen dialog med våra intressenter, följer gällande lagar och regler, vi är ärliga och vi visar integritet i samspelet med våra intressenter för att säkerställa en hållbar verksamhet.
Kontakta oss
Ring
010-179 51 00
Mån–fre 09:00–19:00
Mejla
kundservice@mio.se
Svar inom 48 tim
Chatta