Viktig information just nu!
Leveranstider
På Mio har vi alltid ett stort urval av möbler och heminredning i lager, i våra butiker och på vårt centrallager med trygga och säkra leveranser för dig som kund.
För produkter som inte är färdigproducerade och behöver beställas är vi beroende av varuförsörjning som idag påverkas av händelser i Europa och övriga omvärlden. Faktorer som tyvärr ligger utanför vår kontroll och normala planering vilket i vissa fall påverkar vår möjlighet att garantera exakt leveranstid.
I dessa speciella fall kommer vi hålla dig som kund informerad om leveranstiden skulle påverkas och i samband med detta ge dig möjlighet att justera din order.
2022-03-21
Har du fått ett bluffmejl?
Om du får ett mejl som innehåller erbjudanden eller undersökningar som uppmanar dig till att fylla i uppgifter eller klicka på länkar ber vi dig vara extra uppmärksam på avsändaren. Vår rekommendation är att genast radera mejlet. Har du öppnat mejlet så uppmanar vi dig att inte klicka på några länkar eller lämna ut några uppgifter.
Vi på Mio står inte bakom denna typen av utskick eller meddelanden. Alla våra erbjudanden och tävlingar kan du läsa om på vår hemsida eller i butik. Skulle du ha några frågor, vänligen kontakta vår kundservice eller prata med vår personal i din närmaste butik.

Lotta och Cordelle matbord
För dig som har köpt Lotta eller Cordelle matbord, har vi upptäckt ett fel på monteringsanvisningen. Monteringsanvisningen visar en maxvikt på 50 kg. Detta är felaktigt och det kan finnas en risk att bordsskivan kan lossna vid kontinuerlig snedbelastning över 25 kg. Följ länkarna nedan för att hitta de nya monteringsanvisningarna.
Om denna nya information påverkar ditt inköpsbeslut är du självklart välkommen att återlämna produkten till din närmaste Mio butik. Vi ser helst att du bifogar kvitto men skulle du sakna det hanterar vi så klart ändå din retur.
Monteringsanvisning Lotta matbord
Monteringsanvisning Cordelle matbord
Vi ber om ursäkt för det eventuella besvär det har medfört.

Volly skrivplats och hylla
För dig som har köpt en Volly hylla eller Volly skrivplats, har vi upptäckt att det kan ha saknats ett beslag samt instruktion för väggfästning i paketeringen. Beslag för väggfästning är viktig ur säkerhetssynpunkt. Som åtgärd finns beslaget att hämta kostnadsfritt i valfri Mio butik. Du är välkommen att hämta och installera beslaget snarast.
Vi ber om ursäkt för besväret.