Leverans och montering

Har du just lagt en beställning och undrar när din vara levereras? Eller vill du veta mer innan du beställer? Här har vi samlat de vanligaste frågorna som rör leverans.
När du handlar på mio.se och i våra butiker kan du välja hemleverans eller att hämta i butik. Handlar du på mio.se kan du dessutom få vissa varor levererade till utlämningsställe. Det är alltid fri frakt till butik.
För paket som inte hämtas ut kommer Mio e-handel debitera dig en avgift som motsvarar returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad.
Tänk på att säkra att produkten går att bära emballerad genom ytterdörr, hiss eller trapphus. Skydda golv och ev utsatta ytor då vår leveranspersonal av säkerhetsskäl alltid måste ha skyddsskor. Kund ansvarar för att möbeln kan levereras till valt rum (genom dörrposter etc.).
Läs mer
Dina möbler levereras normalt omonterade. Vi kan hjälpa dig med monteringen. Priset varierar beroende på produkt.
Du kan följa din beställning via länken du fått i ditt orderbekräftelsemejl. Lämnade du inte din e-postadress vid beställning finns den preliminära leveransveckan på det utskrivna ordererkännandet. När din beställning är färdig att hämtas eller levereras blir du aviserad via sms.
Avvakta avisering från butiken att din vara har kommit. När du fått avisering kan du hämta din vara i butiken. Prata med vår personal om du är osäker på var i butiken du hämtar ut din vara.

Kontakta oss

Chatta
Avvikande öppettider för kundservice kan förekomma vid helgdagar.