Handla
Många av våra butiker är kontantfria.
Det är oerhört viktigt för oss att våra medarbetare känner sig trygga. Genom att undvika kontanthantering minskar risken att de utsätts för hot eller våldshandlingar i butiken. Som kund kan du alltid betala via faktura, delbetalning eller med kort.
Se om din närmaste butik hanterar kontanter.
Har du funderingar kring vårt sortiment eller har du frågor angående köp- och leveransvillkor? Här har vi samlat de vanligaste frågorna om att handla på Mio.
Vad är leveranstiden?
I din orderbekräftelse kan du se den preliminära veckan som varorna levereras.
Så fort beställningen har blivit bekräftad kommer vi att meddela dig aktuell leveransvecka via SMS. Ibland kan avvikelser ske från angivna leveransdatum. Vid en försening meddelar vi dig det och fortsätter att bevaka beställningen.
Hur handlar jag på Mio?
Du kan välja att handla på mio.se eller i någon av våra butiker. I butikerna kan du kombinera t.ex. soffor med fler tyger, ben och armstöd än som finns på mio.se. Prata med en säljare i butik om du har andra önskemål än vad som finns på mio.se. Vi har många betalningsalternativ och erbjuder olika alternativ för hemleverans och montering.
Vad är Mio Drive Thru?
Nu kan du få dina varor lämnade direkt i bilen om du inte vill gå in till varuutlämningen förutsatt att ordern är betald. Du får ett sms som bekräftar när dina varor är redo att levereras och vilket telefonnummer du ska ringa när du är på plats. Ange ordernummer och visa legitimation (bud visar bådas leg). Eventuellt kan ditt fordons registreringsnummer behöva uppges.
Kontrollera öppettiderna innan du åker till butiken.
Finns varan i butikens lager eller som visningsexemplar?
Vi har många produkter i lager i butik. Sök upp den vara du är intresserad av på mio.se och tryck på ”lagersaldo i butik”. Om varan inte finns i lager går den att beställa. Ofta finns den också som visningsexemplar i butiken om du vill klämma och känna.
Går alla varor att köpa och titta på i butiken och på mio.se?
På mio.se hittar du ett brett utbud av vårt sortiment och i våra butiker hittar du fler valmöjligheter. Det gäller bland annat soffor, fåtöljer, matgrupper och sängar där du själv kan kombinera dina möbler genom att välja tyg, ben och material. Ta hjälp av en säljare i butiken för att kombinera din variant.
På mio.se har vi byggt ihop ett antal färdiga kombinationer som du kan köpa. Vill du göra en egen kombination är du välkommen att besöka din närmaste Mio-butik.
I butik hittar du även tygprover och du kan se de olika färgerna och strukturer vi har på våra möbler. Observera att färgavvikelser kan förekomma på tyger och övriga material.
Är det samma erbjudande och priser i butik och på mio.se?
Samma priser, kampanjer och rabatter gäller normalt både i butiken och på mio.se. Lokala undantag kan förekomma.
Hur betalar jag?
Vi erbjuder följande betalsätt.
- Betal-/kreditkort (Visakort eller Mastercard utställt i Norden)
- Direktbetalning på mio.se
- Kontant i SEK i butik (observera att vissa butiker är kontantfria )
- Faktura
Kan jag handla från utlandet eller få leverans internationellt?
På mio.se kan vi enbart leverera inom Sverige. Vi har numera även en servicehubb i Marbella som gör det möjligt att få sin leverans till spanska solkusten, som du kan läsa mer om här.
Var hittar jag köp- och leveransvillkor?
Kontakta oss
Ring
010-179 51 00
Mån–fre 09:00–19:00
Mejla
kundservice@mio.se
Svar inom 48 tim
Chatta