Ett hem att trivas i och vara stolt över

Mio har funnits sedan 1962. Med lång erfarenhet och stor kunskap hjälper vi dig att skapa ett hem att trivas i och vara stolt över. Oavsett om det handlar om att mysa i soffan, sova gott eller umgås vid matplatsen. Vi arbetar ständigt för att ditt besök hos oss ska vara en positiv och inspirerande upplevelse. Läs gärna mer om hur vi gör detta på ett hållbart sätt genom att klicka dig vidare.

Hög produktkvalitet

Den i särklass viktigaste åtgärden i Mios hållbarhetsarbete är att säkerställa god och prisvärd kvalitet – i hela värdekedjan. Det har vi alltid arbetat för att uppnå.

I praktiken innebär det att kommunicera dokumenterade krav till våra leverantörer, samla in och granska produktdokumentation samt genomföra egna kvalitetskontroller. 

På så vis kan vi, tillsammans med våra leverantörer, ständigt förbättra produktkvaliteten.

Hållbart hemma

Det finns mycket du som kund kan göra för en hållbar möbelkonsumtion. Här följer några Mio-tips:

1. Köp en Mio-produkt som bidrar till att skapa ett hem du trivs i och är stolt över. Det ska vara en produkt som fyller sin funktion oavsett om du är ute efter god sömn, familjemys, inspiration, middagar med vänner eller skön avkoppling. Lär dig mer om vilken som är just din drömsoffa, hur du sover gott eller hur du fixar den bästa belysningen genom att läsa våra guider; Att välja soffaAtt välja säng och Att välja belysning.

2. Håll utkik efter våra miljömärkta produkter – det finns många!

3. Ta väl hand om din fina Mio-produkt! Följ våra utförliga skötselråd så kommer du att kunna vara extra stolt över din Mio-produkt länge. Vissa produkter, såsom trämöbler, kräver lite extra omsorg. Behandla då med en bra vårdande produkt på rätt sätt. Läs våra guider om möbelvård eller kontakta din Mio-butik.

4. Hör av dig om din favoritmöbel går sönder. Mio kan ha reservdelar, så kontakta din Mio-butik eller kontakta oss på kundservice.

5. Släng inte möbler! Piffa upp dem med hjälp av fin inredning (eller färg), sälj eller skänk bort dem.

Ingen kan förstås göra allt, men alla kan göra något. Och det är det vi faktiskt gör tillsammans som skapar ett hållbart hem och hållbart liv.

Trygghet om något går fel

Inte nöjd? Mio erbjuder både lokal och central reklamationshantering för att hjälpa dig som kund på bästa sätt. Om något saknas eller går sönder lagerhålls reservdelar på vårt centrallager i Tibro. Bra för dig som kund och även en viktig del av vårt hållbarhetsarbete.

Behöver du hjälp? Kontakta din Mio-butik, vår kundservice eller sök information här på på mio.se.