Ett hem att trivas i och vara stolt över
Mio har funnits sedan 1962. Med lång erfarenhet och stor kunskap hjälper vi dig att skapa ett hem att trivas i och vara stolt över. Oavsett om det handlar om att mysa i soffan, sova gott eller umgås vid matplatsen. Vi arbetar ständigt för att ditt besök hos oss ska vara en positiv och inspirerande upplevelse. Läs gärna mer om hur vi gör detta på ett hållbart sätt genom att klicka dig vidare.
Prisvärd kvalitet
Den i särklass viktigaste åtgärden i Mios hållbarhetsarbete är att säkerställa god och prisvärd kvalitet – i hela värdekedjan. Det har vi alltid arbetat för att uppnå.
I praktiken innebär det att kommunicera dokumenterade krav till våra leverantörer, samla in och granska produktdokumentation samt genomföra egna kvalitetskontroller.
På så vis kan vi, tillsammans med våra leverantörer, ständigt förbättra produktkvaliteten.
Trygghet om något går fel
Inte nöjd? Mio erbjuder både lokal och central reklamationshantering för att hjälpa dig som kund på bästa sätt. Om något saknas eller går sönder lagerhålls reservdelar på vårt centrallager i Tibro. Bra för dig som kund och även en viktig del av vårt hållbarhetsarbete.
Behöver du hjälp? Kontakta din Mio-butik, vår kundservice eller sök information här på på mio.se.