Köpvillkor när du handlar på Mio

Tack för att du handlar möbler och inredning hos oss! Det kan du göra både i våra butiker och på mio.se. Är du osäker på vad som gäller när du handlar hos oss? Här har vi samlat det viktigaste kring rättigheter, skyldigheter och annat som kan vara bra att veta.


Öppet köp
Alla har rätt att ångra sig. På Mio kan du lämna tillbaka en vara i upp till 30 dagar efter leveransdatum. Medlemmar har rätt till 60 dagars öppet köp. För reavaror gäller öppet köp i sju dagar.

Viktigt att tänka på
Varan ska vara oanvänd, omonterad och i nyskick. Om varan är plomberad eller förseglad skall den inte vara bruten. Vi förbehåller oss rätten att göra en värdeminskning om du har använt varan, den saknar sin originalförpackning eller om förpackningen är förstörd.

Reklamation
Som kund har du alltid tre års reklamationsrätt på varor köpta i någon av våra butiker eller på mio.se.

Många av våra butiker är kontantfria
Det är oerhört viktigt för oss att våra medarbetare känner sig trygga. Genom att undvika kontanthantering minskar risken att de utsätts för hot eller våldshandlingar i butiken. Som kund kan du alltid betala via faktura, delbetalning eller med kort.
Se om din närmaste butik hanterar kontanter.