Nöjd-kund-garanti

Som en extra trygghet för dig som köper en säng har vi infört en Nöjd-kund-garanti. Den gör det möjligt för dig att byta komfort om sängen känns för hård eller för mjuk.

Ofta behöver man lite tid för att vänja sig vid en ny säng och därför vill vi att du ska prova sängen i minst 60 dagar. Efter 60 dagar och upp till 120 dagars användande av sängen har du möjlighet att byta till en annan komfort, förutsatt att modellen finns i en mjukare eller fastare komfort än den du valt från början. Om du köpt en Tempur Promise-säng har du möjlighet att byta bäddmadrassen. Fråga gärna en säljare i butiken om du har frågor om garantin eller om vilka sängar som omfattas.

Vilka sängar omfattas av garantin?

Garantin omfattar alla sängar i en modell (T.ex. Dream) om sängen inkl. bäddmadrass i en viss storlek kostar över ett visst pris.

  • För kontinentalsängar gäller att storlek 180x200 cm inkl. bäddmadrass kostar minst 10.000:-
  • För ställbara sängar gäller att storlek 90x200 cm inkl. bäddmadrass kostar minst 10.000:-
  • För ramsängar gäller att storlek 90x200 cm inkl. bäddmadrass kostar minst 8.000:-

Följande sängar omfattas av garantin vid köp av säng inklusive bäddmadrass. Hela sängmodellen omfattas, oavsett storlek och tyg. (Byte av bäddmadrass omfattas inte av garantin, ej heller köp av utställningsexemplar)

Enok & Thømpson by Carpe Diem Beds
Cape Farewell, samtliga modeller och storlekar

Ställbara sängar
Dream Delux
Tempur Promise
Ocean
Sense Delux
Särö Comfort ställbar

Kontinentalsängar
Dream Delux
Tempur Promise
Flair
Flair Lux
Ocean Kontinental
Ocean Supreme
Ocean Lux
Sense Delux
Sleep Delux
Särö
Särö Comfort
Särö Exclusive
Night
Night Lux

Ramsängar
Dream Delux ramsäng (kantförstärkt)
Tempur Promise

Det här gäller för vår Nöjd-kund-garanti

Kontinentalsängar

För dig som köpt en kontinentalsäng och upplever att den är för hård eller mjuk, byter vi ut mellankassetten till en annan komfort. Bäddmadrassen bytes ej.

Ramsäng

För dig som har köpt en ramsäng byter vi hela sängen till en annan komfort, eftersom den inte är uppbyggd av kassetter. Bäddmadrassen bytes ej.

Ställbar säng

För dig som har köpt en komplett ställbar säng byter vi kassetten om sängens konstruktion medger det. Om sängens konstruktion inte medger ett byte av bara kassetten byter vi hela sängen. Bäddmadrassen bytes ej.

Tempur Promise-säng

För dig som har köpt en Tempur Promise-säng byter vi bäddmadrassen. Du kan byta en Original mot en Cloud, och tvärtom.

Vår Nöjd-kund-garanti gäller på stora delar av vårt ordinarie sortiment av sängar och omfattar även vissa kampanjsängar. Är du osäker på om garantin gäller på just din säng? Fråga gärna en säljare i butiken.

Garantin gäller ett komfortbyte per köpt säng. För detta tar vi ut en kostnad på 500:-/komfort. Det är viktigt att du sparar originalkvittot som du måste kunna visa upp vid bytet. Sängen ska vara hel och ren vid bytet. Garantin omfattas av byte inom samma sängmodell, komfortbyte till annan sängmodell omfattas inte. Leveransen sker på samma sätt som när du gjorde ditt köp, det vill säga, har du hämtat sängen i butiken transporterar du själv tillbaka den till butiken. Om du fått din säng hemlevererad kommer vi hem till dig och gör bytet.

Nöjd-kund-garantin gäller inte

Vi vill att du är rädd om din säng. Om sängen utsatts för åverkan, vårdslöshet eller vanvård byter vi den inte. Samma sak gäller om sängen har demonterats eller modifierats. Utbyte av bäddmadrass omfattas inte av garantin, ej heller när du köpt ett utställningsexemplar från någon av våra butiker.

Om du har köpt en måttbeställd eller specialanpassad säng omfattas den inte av vår Nöjd-kund-garanti. Då behöver du vara extra noga med att välja rätt komfort från början.

Ta gärna hjälp av en Mio Madrassexpert så att allt blir rätt med din specialanpassade säng.