Så handlar du

Lägg produkter i varukorgen

Om en produkt är köpbar på mio.se finns en köpknapp på samtliga platser där en produkt visas. Tryck på köpknappen för att lägga produkter i varukorgen. Du kan ändra antal av en produkt i varukorgen genom att trycka på “–” och “+” eller välja ta bort raden helt.

Om du väljer en vara som tillverkas efter dina särskilda önskemål, t ex en soffa med ditt eget tygval, är detta en specialbeställning. Ångerrätten gäller inte för specialbeställningar. Skulle detta gälla den vara du valt får du information om det i köpprocessen.

Klicka “Till kassan”.

Granska varukorg

Kontrollera att varukorgen innehåller det du vill köpa. Du kan ändra antal eller ta bort en produkt ur varukorgen.

Att tänka på innan köpet

Många av våra soffor går att få med t ex divan eller schäslong till höger eller vänster. Kontrollera gärna en extra gång att du beställt rätt eftersom det oftast inte går att spegelvända. Vi beskriver alltid soffan som du ser den om du står och tittar på den framifrån. Bilden på webben visar hur den ser ut.

Mät gärna upp utrymmet där du ska placera din nya möbel, så att du minskar risken för att köpa fel storlek.

Tänk på att det är ditt ansvar att dina varor går in genom dörröppningar, trapphus och att hissar är stora nog. Det går inte att lämna tillbaka varor som inte kommer in eller inte får plats.


När innehållet i varukorgen är kontrollerat, klicka “Till kassan”.

Ange kunduppgifter

Ange dina kunduppgifter. Du kan också skapa eller logga in på ditt kundkonto om du har ett sedan tidigare.

Klicka “Spara & välj leveranssätt”.

Välj leveranssätt

Välj önskat leveranssätt. Vilket eller vilka leveranssätt som är möjliga beror på vilka produkter du har lagt in din varukorg samt var du bor.

Klicka “Spara & välj betalsätt”.

Välj betalsätt

Du kan betala på flera olika sätt:

  1. Betal-/kreditkort - Visa och Mastercard
  2. Banköverföring - Swedbank, Nordea, Handelsbanken & SEB
  3. Delbetalning - Faktura via Resurs Bank
  4. Mio Presentkort

Välj betalsätt och godkänn köp- och leveransvillkor samt integritetspolicy genom att klicka i kryssrutan.

Klicka “Betala”.

Betalning

Du genomför din betalning på Mios betalsida hos Paynova. När betalningen är genomförd och verifierad länkas du tillbaka till mio.se, där du ser en bekräftelse av din order.

Läs mer om priser och betalning.

Orderbekräftelse och faktura/kvitto

När betalningen genomförts får du först en orderbekräftelse och sedan ett ordererkännande via mejl. Vid leveransen får du en faktura/ett kvitto på ditt köp.

Specialbeställning

Ångerrätten gäller inte för en vara som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. I samband med en beställning av en sådan vara för vilken ångerrätt inte gäller får du som Kund tydlig information om detta, dels då varukorgen fylls på Webbplatsen och dels på det ordererkännande och den orderbekräftelse som skickas till dig som Kund i samband med köpet.

Sortiment i butik och på webb

Variationer i butikernas lokala sortiment kan förekomma, bl.a. beroende på butikens storlek. På webben kan du i de flesta fall se vad butiken har i lager, om inte kontakta butiken för information om en vara du är intresserad av finns i just din butik.

Besök butiken för att klämma och känna

Många av våra produkter går att få i många olika färger, tygkvaliteter, material och komforter. På mio.se visar vi ett urval. Tyvärr är det svårt att exakt återge en färg och en kvalitet på bild. Besök gärna din närmaste Mio-butik för att se och känna i verkligheten.

Vanliga frågor

Har du frågor kring våra produkter, din leverans eller hur du handlar på mio.se? Här har vi samlat vanliga frågor och svar inom olika områden. Du kan också kontakta vår kundservice eller din Mio-butik.